Dışişleri Bakanı: Laçın yolu Azerbaycan toprağıdır
Hakan Fidan: Laçin yolunda tedbir almak Azerbaycan'ın en büyük egemenlik haklarından biridir.

Türkiye dışişleri bakanı Pazartesi günü yaptığı açıklamada, Ermenistan'ın Karabağ'a erişimini sağlayan tek kara yolu olan Laçin yolunun Azerbaycan toprağı olduğunu ve Bakü'nün bu konuda her türlü tedbiri alabileceğini söyledi.
"Laçin Yolu Azerbaycan toprağıdır. Dolayısıyla Azerbaycan gerekli gördüğü her türlü tedbiri alır. (Tedbir) almak da onun en büyük egemenlik haklarından biridir.
Hakan Fidan, "Tıbbi geçişler de mümkün. Kapsamlı malzeme taşımacılığına uygun başka güzergâhlar da tahsis edildi. Bütün bu değerlendirmelere baktığımızda bu konuda Azerbaycan'ı eleştirmenin haklı bir yanı olmadığını düşünüyoruz." Azerbaycanlı mevkidaşı Ceyhun Bayramov ile başkent Ankara'da basın toplantısı düzenledi.
Azerbaycan, özellikle Karabağ ve Laçin yolundaki gelişmelerle ilgili olarak Azerbaycan karşıtı açıklamalarda bulunan ülkelere ve uluslararası kuruluşlara egemenliğine ve toprak bütünlüğüne saygı duyma çağrısında bulundu.
Barış anlaşmasıyla ilgili devam eden müzakerelere rağmen, Bakü ile Erivan arasında Laçin yolu ve Azerbaycan'ın yol üzerinde bir sınır kapısı kurması nedeniyle son aylarda gerilim arttı.
Fidan, Azerbaycan ile Ermenistan arasındaki barış görüşmelerinin sonuçlandırılmasının "son derece önemli" olduğunu söyledi.
Bakan, Ermenistan ile Azerbaycan arasında anlaşmaların bir an önce imzalanması gerektiğini de sözlerine ekleyerek, "Bu, bölgedeki diğer ülkeler için büyük bir fırsattır."
Güney Kafkasya'daki kilit Zangezur koridoru kara yolu hakkında Fidan, açılmasının "hayati" olduğunu söyledi.
“Bölgesel istikrara giden yol, kapsamlı bir barış anlaşmasından geçer. Bunun için Zengezur koridorunun açılması büyük önem taşıyor” dedi.
Zangezur bölgesi aslen Azerbaycan'ın bir parçasıydı, ancak Sovyetler 1920'lerde burayı Ermenistan'a vererek Azerbaycan'ı kendi toprakları olan Nahçıvan'a giden doğrudan kara yolundan mahrum bıraktı.
2020 sonbaharında Ermenistan ile 44 günlük savaşının ardından Azerbaycan, otoyollar ve koridordan geçen 43 kilometrelik (26,7 mil) bir demiryolu da dahil olmak üzere planlanan bağlantılara odaklandı.
Koridorun Ermenistan'ın İran sınırına yakın veya bitişik olması, bildirildiğine göre Tahran'ı projenin Erivan ile olan sınırını kesebileceğinden endişelendiriyor.
Hiç yorum yok